Monday, March 26, 2007

Viktminskning

Idag börjar jag min tredje bantningsvecka. Och vågen visade idag morse -0,8kg. Visst är dt ju bra, jag går ju neråt. Men jag ljuger nog om jag säger att jag är helt nöjd. Hade ju självklart velat gå ner mera, men jag tänker int låta det deppa mig. Nej, ja ska fortsätta kämpa :)
Helgen var helt ljuvlig. Mina föräldrar har köpt en gammal ladugård ett par kilometer från vårt hem och vi håller på att städa och fixa på den på helgerna (om vi inte har något annat program). Meningen är att mamma o pappa ska laga om den så mycket att de i framtiden kan flytta dit helt och hållet. Men dt kommer att ta länge, troligtvis är de båda pensionerade vid det tillfället. Men dt är ett helt härligt ställe. Och nu på helgen var det sol och vindstilla, kan man begära mera? Jag var på nedrevåningen och städade där vi tror att kossorna har "bott". Stod mycket på huk och dt märks i mina lårmuskler idag.. Men dt är kul att träna sina muskler på ett sätt som gör att man int tänker på det. :) Sen har vi haft en brasa där vi eldat upp allt gammalt virke som inte går att använda längre. Och grilla korv gjorde vi på söndagen. Fick sån sommarfiilis att dt är helt grymt.
Nu kliar mitt ansikte något förfärligt mycket. För jag har bränt dt över helgen. Var ju inte så klok att jag satt solkräm på, det är ju mars! Har aldrig behövat använda solkräm i mars förut. Men jag gillar dt, att det är så fint väder redan nu =)

1 comment:

Anonymous said...

Garttis till ditt minus, jag tycker det är bra.
Jag funderar på att gå ut och sätta mig i solen för det är ett jättefint väder här =)

Ha det bra