Wednesday, March 21, 2007

Proteiner

Idag skall jag åka in till Helsingfors efter jobbet och träffa familjen jag jobbade hos i Bryssel. Mamman skickade sms igårkväll och frågade om jag ville komma och vakta flickorna medan hon går på en jobbmiddag. Det ska bli helt super kul =) Flickorna är 4 och 6 år gamla och helt supersöta. Efter att ha bott med dem i ett år känns dom som min egen familj. Det är bara så synd att vi ska bo så långt ifrån varandra nu, för sen jag flyttade hem har ja bara varit och hälsat på dem två gånger. Vilket jag tycker att är allt för sällan..
Okej, har varit i tre timmar på jobb nu och jag ha gjort en sak. Bara EN enda sak! Så jag har på känn att dn här dagen kommer att gå mycket långsamt.. Jag har kommit på att dt ända ja saknar nu i min diet e vitt bröd. O speciellt på mornarna när alla andra sitter o äter vitt bröd med något gått pålägg på. Men, dt e oxå dt ända ja ha sakna. Är inte sugen på pasta, potatis, godis etc. Vilket är helt underbart. Men frukt och bröd saknar jag. Jag hoppas att jag efter sn här veckan sku få äta frukt. Men jag har kommit fram till att jag nog aldrig skulle kunna bli vegetarian. För jag älskar kött. Röttkött, fågelkött, fiskkött, jaa- all kött som jag nånsin har ätit har ja tyckt om. Men sjöfågel är en av mina favoriter och hare. Men annars (från en sak till en annan) så stod dt i min veckomatlista att jag dag 1 skulle äta lamm. Okej, tänkte jag, dt e gott jag åt mycket av det i Bryssel. Så jag for till ena butiken och trodde ni de hade lammkött där? Neeej. Och sen for jag till andra. Inget lammkött där heller. Also jag hatar att bo i ett så litet samhälle där det inte finns något- som i butikerna. Inget urval. Butikerna har säkert tio gånger mindre varor än vad butikerna i Bryssel hade. Jag skanar Bryssel!

No comments: