Monday, March 12, 2007

Första dagen


Idag började jag min nya diet. Atkinsdieten. Har länge hört om den och visste att det skulle innebära att ja skall fösöka äta så lite kolhydrater som möjligt och mera proteiner. Förra veckan när ja inte hade mycket och göra på jobbet så surfa ja in på aftonbladets och där fasna mina ögon på en artikel om just atkinsdieten. Forskare hade i ett års tid följt med bantare med olika dieter och de som hade lyckats bäst (procentuellt) var just de som hade följt med atkinsdieten. Så ja börja surfa lite på olika sidor om atkinsdieten och hittade en mycket bra sida (www.atkins-se.com) och där hittade ja olika faser och idag ha ja då börjat med introduktionsfasen.
Har en massa energi för tillfället, vet att jag kommer att lyckas :)
Lagade förlorade ägg tillmorgonmål idag, första gången ja lagat det. Förra veckan visste jag int ens vad förlorade ägg var för nåt (kokade ägg utan skal) och idag åt jag det för första gången. Mycket lättare och äta än kokade ägg med skal på.
Idag ska jag till butiken efter jobbet och handla en massa nyttiga saker.
Orsaken till varför jag börjat banta?
Jag var bara trött på min kropp, har för en månad sedan flyttat hem från Belgien och på den tiden har ja gått upp 5kg!! För en så kort period är det jätte massor. Är nog inte redo ännu att skriva hur mycket jag egentligen väger, mn ja kan säga att det är mellan 85 och 100kg. Jag lovar att när ja har nått min första målvikt (som är 75kg) ska jag avslöja vad min start vikt var.
En annan orsak är att jag förra lördagen träffade en man på baren, men jag märkte att fastän han flirtade med mig så vågade ja int flirta tibax för att jag var så rädd att han snart skulle upptäcka hur stor jag egentligen är. Det var nog ett wake-up call för mig. Skall ja gömma mig från män resten av mitt liv för att ja tycker att ja e för stor eller ska ja göra nåt åt saken? Som tur så kom han och prata med mig och kvällen slutade bra. Vi har haft kontakt en gång efter det, och kanske det kan bli nåt av det, men int före jag är nöjd med mig själv. Man måste kunna älska sig själv före man kan älska någon annan, har inte nån klokt sagt så nångång? :)
Om ni undrar varför jag har Måns på bild där kan ja säga att dt är för att han är grymt sexig. Och jag får inspiration av grymt sexiga män..

No comments: