Thursday, March 22, 2007

Frestelser

Min förman och hennes chef kom hem från en jobbresa igår, och idag när de kom på jobb hade de choklad med sig. Och inte bara en påse choklad utan TRE!! Toblerone, After Eight och Marabou. Men ja ska inte äta något. Frestelsen e faktiskt inte ens så stor. Visst skulle dt smaka, men jag vill hellre bli smalare än att äta choko o njuta för studen och sen må dåligt resten av tiden.
Igår så var jag lite svagare när dt kommer till frestelser. Som jag berättade i gårdagens blogg for jag till Helsingfors efter jobbet och när ja kom fram var jag jättehungrig, hade int ätit på ungefär 5 timmar. Mamman till barnen frågade om jag ville ha mat, men jag tackade nej, hade egen mat med så att jag skull kunna hålla mig till dieten. Bestämde mig för att äta sen efter att barnen lagt sig så att jag sku kunna vara med flickorna så mycket som möjligt. Sedan när vi åt middag med barnen hade jag satt smör på fel sida av knäckbrödet åt den yngre flickan så hon ville ha en ny. Och vad gör jag då? Joo, jag äter upp knäckebrödet. Oj va dt va gott. Sen när flickorna åt efterrätt var ja så nära att ta lite själv (pepparkakor) men jag tog istället en kiwi, som oxå e förbjudet. Inga frukter i fas ett!! Jaa o dt sista jag åt som jag inte borde ha fått var oxå dt värsta. En vanilj viilis (typ fil/yoghurt) efter att jag ätit min middag som bestod av endast ett broilerbröst. Så igår va den dagen jag ätit mest förbjuden föda under mina två veckor i atkinsdieten. Men jag var så frestad att äta en massa godis. Va så nära att jag höll i M&M påsen, mn sen skärpte jag mig och for och såg på TV istället. Och jag hade tagit ett äppel till vägen hem, mn jag åt dt aldrig så dt e ja oxå stolt över.
Var hemma lite över ett i natt o steg upp ca halv 7 så jag har sovit högst fem timmar inatt. Och det är allt för lite för mig. Är helt dödstrött. Men när ja kommer hem skall jag till butiken och sen ut och gå en lång promenad eftersom jag inte rörd på mig alls igår.

2 comments:

Anonymous said...

Nu vill inte jag vara elak och om Atkins fungerar för dig så är det kul men jag tycker atkins suger! ;) Visst man kan gå ner mycket i vikt men att trycka i sig fett leder till andra problem. Jag har lyckats gå ner 13 kilo men det är ju tack vara långpromenaderna, de ger otroligt bra resultat! Men all lycka till dig! Ha de fint!

Anonymous said...

Okej jag har kommit till det stället då jag förstår vad du har gjort i Bryssel =)
Jag är mera typen som tror att olika dieter fungerar bra för olika individer. Tycker inte alls att atkins är dåligt. Man behöver ju inte äta av den fetaste maten hela tiden utan välja andra alternativ. Sen ska man ju alltid känna efter hur man mår och lyssna på kroppen.

Lycka till och tack för kommentaren på min blogg