Monday, March 19, 2007

Efter första veckan

Nu är första veckan över, och jag mår bättre än vad jag ha gjort på länge! Fastän jag int riktigt höll mig till dieten till 100%. På torsdagen åt jag en liten bit chokokaka (! Jag vet, chokokaka av alla kakor!!) för att vi var på jobbet på ett möte och där bjöd de på chokokaka och när alla andra åt så täcktes jag int tacka nej, jag e ju nya flickan o allt så jag försöker blend in as good as possible. Så jag åt en liten bit. Men på fredagen var ja extra stolt över mig, för när vi hade kaffe klockan 14 på jobbet så plockades samma chokokaka fram igen (det hade tydligen blivit över från torsdagen) och sattes på bordet som är typ en meter ifrån mig. Men jag höll mig, fastän alla andra gick och tog så höll jag mig borta från dn.. Och den va helt härligt god så jag va ng stolt över mig själv när jag gick hem från jobbet UTAN att ha ätit av kakan. :)
I fas ett av atkinsdieten får man absolut int dricka nån alkohol. Och jag hade inte planerat och göra det heller. På lördagen var dt meningen att jag skulle träffa David* men när kvällen kom hade jag ännu int hört något av honom, så när en kompis skickade och fårga om jag ville komma till henne på ett glas vin så kunde jag bara int tacka nej. Hade blivit så nervös av att sitta o vänta på en kar hela dagen så ja behövde få komma bort hemmifrån o bara snacka skit o dricka vin o röka lite. Men bara ett glas blev dt ju inte, närmare 4 sku ja säga.. uups. Så lite krapula hade ja på söndag moron.
Men nu kommer vi till dt bäst som ha hänt på länge. När ja vakna idag morse så visste jag att dt va daxs för vägning. Precis en vecka sen sist. Och ja förvänta mig ng att ja sku ha gått ner, men int så mycket p.g.a mina snedsteg. Men när jag stod dä på min våg blev ja så shockad att jag int trodde mina ögon. Så ja vägde int mj bara en gång utan tre. Och när vågen fortfarande visade samma efter tre vägningar så trodde jag den. Jag har gått ner 4,8kg på EN vecka!! :D Är ju överlycklig. Men jag förväntar mig int att gå ner så här mycket varje vecka, dt e bara int possible. Men för det e jag överlycklig av mitt resultat. Och det som jag säger åt min mamma hela tiden e att dt känns int alls som om ja bantar. vilket ju är perfekt!

*inte hans egentliga namn, men det är han som jag träffade på krogen som fick mig att börja om ett nytt hälsosammare liv (läs dagbok "Första dagen" i mars)

1 comment:

Anonymous said...

Grattis till minus 4,8. Jättebra gjort och bara på en vecka. =)